понеділок, 11 квітня 2016 р.

Жити тут і тепер. Техніки майндфулнес для роботи з дітьми

"Дисципліна обов'язково має бути дієвою, активною. Зазвичай, ми сприймаємо дисциплінованим індивіда з того часу, як він починає нам нагадувати мовчазного і нерухомого, як німий чи паралітик. Але це зруйнована особистість, а не дисциплінована." М. Монтессорі
Щоб розвинути такий навик - бути сконцентрованим на діяльності, бути з собою наодинці, - щоб розвинути в дітях здатність використовувати методи майндфулнес в майбутньому - ось деякі техніки. Після завдання важливо дати дітям змогу обов'язково висловитися - словесно відреагувати на отриманий досвід.
1. Тиша в середині мене. Дітям пропонується закрити руками вуха, прикрити очі і направити увагу на "внутрішнє вухо" (це можна подати у вигляді невидимого динаміка, мікрофону і т.і.). Завдання - почути удари серця, відчути волосся, чи комфортно лівій ніжці і т.д.
2. Чути хрускіт. Дати дітям сухарики, кукурудзяні пластівці. Завдання - жувати із закритими очима, згодом ще злегка прикрити руками вуха.
3. Тільки шепіт. На деякий час оголосити єдиним способом комунікації - шепіт.
4. Майстер чутливості. Для дітей від 5 років можна проводити у парах (молодші діти- з допомогою ведучого у колі). Закривши очі, виставляють спершу долоні, пізніше- стопи. Ведучий (чи почерзі в парі) торкаються долоні пір'ям, тканиною, дерев'яною ручкою і т.д. Завдання - здогадатись, який предмет їх торкається.

Немає коментарів:

Дописати коментар