середа, 15 червня 2016 р.

Ефективний запис по-суті: правила конспектування

Вміти конспектувати - коротко записати зміст сказаного - це пів завдання. Як зробити записане ефективним і як систематизувати почуте? Як робити такі конспекти, щоб розуміти акценти і відчувати посил автора, навіть коли минуть роки?
Ось декілька методів, як з допомогою письма зберегти думку автора лекції.
1. Спосіб Білла Гейтса.
Розділити листок (мінімум А4) на квадрати і в кожному записувати логічно пов'язан між собою тези. А також один з квадратів обов'язково виділити на запис власних запитань в ході лекції.
2. Метод Корнелла.
Листок ділиться на 3 сектори, більший сектор - для тез самої лекції, широке поле (2 сектор) зліва - для заміток постфактум, малюнків, графіків, умовних позначень, які виникали в ході лекції, власні асоціації - на все, що допомагає запам'ятати почуте. Невелике поле внизу - третій сектор - для короткого змісту сторінки.
3. Метод Тоні Б'юзана, відомий як метод ментальних карт.
Такий спосіб запису інформації ще має продовження у видозміненому вигляді - майндмеппіг, про це писали раніше окремо. Про майндмеппінг буде в серпні на Майстерні Батьківства. Суть методу Тоні Б'юзана полягає в ідеї, що запам'ятавується переважно те, що запишиться на письмі у формі схематичного живого малюнку. В ценрі такого конспекту - тема або ідея, далі конспектуються поняття і тези у вигляді розгалужень (подібно до ліани). Вважається, що краще запам'ятовується і більш ефективний той конспект, який більш насичений, живий, де більше яскравих асоціацій.

Немає коментарів:

Дописати коментар