неділя, 8 травня 2016 р.

Програма розвитку самоцінності, розуміння статевості та цінності життя - для підлітків, за участі ГО "Колиска Життя"


Мета програми:

1.       Подати учням правдиву інформацію про єдність духовної і фізичної сфери людини; донести знання про людську статевість і плідність.

2.       Формувати розуміння статевості насамперед у духовному аспекті.

3.       Формувати у молоді розуміння статевості у єдності з людською любов’ю, відповідальністю за себе та інших осіб, в тому числі формувати відповідальність за власний дар плідності і передавання життя.

4.       Розвивати прагнення до самовдосконалення, зрілості.

5.       Виховувати у підлітків зріле ставлення до любові в різних вимірах; до чистоти та подружньої вірності.

6.       Готувати до відповідальності подружнього і родинного життя.

Заняття включають в себе інформаційну, творчу і тренінгові частини.

Для оптимізації роботи і кращої взаємодії між лекторами і школярами, з метою кращої  ефективності занять, практикуються анонімні скриньки – опитувальники, або скриньки для запитань (напередодні заняття в шкільному кабінеті класу-учасника програми розміщується скринька для запитань, яка опрацьовується лектором перед  заняттям в ГО «Колиска Життя»). Таким чином вивчаються запити підлітків і лекція створюється адаптованою до актуальних пізнавальних потреб конкретних учнів.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ЗАНЯТЬ*

 

КЛАС
Тема
Лекційна частина
Практично  - тренінгова частина
Творчо – терапевтична частина
8 (13-14 років)
Людина – істота статева.
Мета: виховувати повагу до власного тіла і статі, допомогти учням у відкритті їх внутрішнього світу; розвивати почуття відповідальності за власний фізичний, психічний та духовний розвиток. Формувати у школярів усвідомлення цінності людського життя на усіх етапах його розвитку – від зачаття до біологічної смерті.
Людина від початку життя. (узагальнення понять статевості, дозрівання, чистоти).
Опорні поняття: гормони, особливості і потреби кожної статі, догляд за собою. Середовище, в якому живу і спілкуюсь; дружба, авторитет.
1.       Упродовж 5 хвилин кожен учасник має подумати і занотувати, які зміни у своєму організмі спостерігалися ним за останні 9 місяців життя.
2.        Робота в групах: отримують картки із зображенням внутрішньоутробного розвитку людини, співставлення, аналіз темпу, розвитку. Висновок.
 
1.       Створення символічного Ангела Чистоти (з допомогою ватних дисків)
2.       Експеримент з клейкою стрічкою.
9 (14-15 років)
Тема: «Колись подарую життя».
Мета: формувати розуміння призначення людини до батьківства та материнства. Дати загальну інформацію про життя і розвиток дитини до народження.
Опорні поняття:
Інтимність, самоцінність, самоповага, реалізація; дошлюбні стосунки, чистота, наслідки раннього статевого життя, телегонія; плідність, відповідальність, батьківство.
Розвиток: що я про це знаю. Робота в групах. Учні отримують картки з інформацією про певний період розвитку людини до народження. Завдання: скласти листа батькам від імені дитини на заданому етапі внутрішньоутробного розвитку (з описом досягнень і фізичних активностей).
Експерименти з лійкою, клейкими стрічками.
 
 
10 (15-16 років)
 
Тема: «Берегти вишневий цвіт».
Мета: формувати почуття відповідальності в особистому житті та у стосунках з іншими людьми, а також плекати почуття любові, великого Божого дару життя, дбати про збільшення Добра на землі.
 
Індивідуальність. Поняття близькості в контексті духовності. Дорослість і вибір. Подружжя, сім’я, шлюб. Переваги концепції «за життя». Поняття контрацепції і її наслідки.
 
Інтерактивна бесіда «Чому не контрацепція або переваги концепції «за життя»».
 
Практикум «Всьому свій час».
Створення браслету Чистоти, естафета «Подарунок, вперед!».

*Структура занять може змінюватися і набувати форми, більш адаптованої до потреб класного колективу. Особливого значення надається послідовності викладу і логічність ознайомлення з поняттями. Так, наприклад, якщо 10 клас вперше приходить на лекцію, то матеріал для 8-9 попередньо включається в план заняття. Також використовуватимуться інші практичні вправи, спрямовані на формування усвідомленого ставлення до ключових понять з метою забезпечення досягнення цілей проекту.

ГО «Колиска Життя» у своїй роботі із школярами використовуватиме презентації, відеофрагменти і документальні фільми (авторські та розробки інших дотичних до теми програм).

 

 
Контактний телефон автора і відповідального за програму 0975006924 - Богуцька Людмила, магістр з дисциплін про сім’ю (психологія родини, соціальна педагогіка), сімейний консультант.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар