Мета програми:
1.
Подати учням правдиву інформацію про єдність
духовної і фізичної сфери людини; донести знання про людську статевість і
плідність.
2.
Формувати розуміння статевості насамперед у
духовному аспекті.
3.
Формувати у молоді розуміння статевості у
єдності з людською любов’ю, відповідальністю за себе та інших осіб, в тому
числі формувати відповідальність за власний дар плідності і передавання життя.
4.
Розвивати прагнення до самовдосконалення,
зрілості.
5.
Виховувати у підлітків зріле ставлення до любові
в різних вимірах; до чистоти та подружньої вірності.
6.
Готувати до відповідальності подружнього і
родинного життя.
Заняття включають в себе
інформаційну, творчу і тренінгові частини.
Для оптимізації роботи і кращої взаємодії між лекторами і
школярами, з метою кращої ефективності
занять, практикуються анонімні скриньки – опитувальники, або скриньки для
запитань (напередодні заняття в шкільному кабінеті класу-учасника програми
розміщується скринька для запитань, яка опрацьовується лектором перед заняттям в ГО «Колиска Життя»). Таким чином вивчаються
запити підлітків і лекція створюється адаптованою до актуальних пізнавальних
потреб конкретних учнів.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН ЗАНЯТЬ*
КЛАС
|
Тема
|
Лекційна частина
|
Практично - тренінгова частина
|
Творчо – терапевтична частина
|
8 (13-14 років)
|
Людина – істота статева.
Мета: виховувати повагу до власного тіла і статі, допомогти учням у
відкритті їх внутрішнього світу; розвивати почуття відповідальності за
власний фізичний, психічний та духовний розвиток. Формувати у школярів
усвідомлення цінності людського життя на усіх етапах його розвитку – від
зачаття до біологічної смерті.
|
Людина від початку життя. (узагальнення понять статевості, дозрівання,
чистоти).
Опорні поняття: гормони, особливості і потреби кожної статі, догляд
за собою. Середовище, в якому живу і спілкуюсь; дружба, авторитет.
|
1. Упродовж
5 хвилин кожен учасник має подумати і занотувати, які зміни у своєму
організмі спостерігалися ним за останні 9 місяців життя.
2. Робота в групах: отримують картки із
зображенням внутрішньоутробного розвитку людини, співставлення, аналіз темпу,
розвитку. Висновок.
|
1. Створення
символічного Ангела Чистоти (з допомогою ватних дисків)
2. Експеримент
з клейкою стрічкою.
|
9 (14-15 років)
|
Тема: «Колись подарую життя».
Мета: формувати розуміння призначення людини до батьківства та
материнства. Дати загальну інформацію про життя і розвиток дитини до
народження.
|
Опорні поняття:
Інтимність, самоцінність, самоповага, реалізація; дошлюбні стосунки,
чистота, наслідки раннього статевого життя, телегонія; плідність,
відповідальність, батьківство.
|
Розвиток: що я про це знаю. Робота в групах. Учні отримують картки з
інформацією про певний період розвитку людини до народження. Завдання:
скласти листа батькам від імені дитини на заданому етапі внутрішньоутробного
розвитку (з описом досягнень і фізичних активностей).
|
Експерименти з лійкою, клейкими стрічками.
|
10 (15-16 років)
|
Тема: «Берегти вишневий цвіт».
Мета: формувати почуття відповідальності в особистому житті та у
стосунках з іншими людьми, а також плекати почуття любові, великого Божого
дару життя, дбати про збільшення Добра на землі.
|
Індивідуальність. Поняття близькості в контексті духовності.
Дорослість і вибір. Подружжя, сім’я, шлюб. Переваги концепції «за життя».
Поняття контрацепції і її наслідки.
|
Інтерактивна бесіда «Чому не контрацепція або переваги концепції «за
життя»».
|
Практикум «Всьому свій час».
Створення браслету Чистоти, естафета «Подарунок, вперед!».
|
*Структура занять може змінюватися і набувати форми, більш
адаптованої до потреб класного колективу. Особливого значення надається
послідовності викладу і логічність ознайомлення з поняттями. Так, наприклад,
якщо 10 клас вперше приходить на лекцію, то матеріал для 8-9 попередньо
включається в план заняття. Також використовуватимуться інші практичні вправи,
спрямовані на формування усвідомленого ставлення до ключових понять з метою
забезпечення досягнення цілей проекту.
ГО «Колиска Життя» у своїй роботі із школярами
використовуватиме презентації, відеофрагменти і документальні фільми (авторські
та розробки інших дотичних до теми програм).
Немає коментарів:
Дописати коментар